Kesobröd med solroskärnor – LCHF

Kesobröd LCHF brödEtt gott och saftigt bröd om man vill äta lite mindre mjöl och gluten. Brödkryddan ger härlig smak och solroskärnorna tuggmotstånd.
Tillagningstid: 5 minuter blanda, 15 minuter svälla och 40 minuter i ugnen.
Läs hela receptet…

Två enkla andningstekniker – andas i triangel och i fyrkant

Andning är viktigt. Livsviktigt, och en del av livet. När vi blir stressade blir andningen snabb och grund. Här är två andningstekniker som kan förhindra detta, eller som du kan använda bara för att slappna av.
Läs mer…

Chia pudding – raw food gröt på frön

Chia pudding eller chia grötChiafrön är ansedda som mycket nyttiga frön, de innehåller bland annat protein, omega 3 och järn. Har du läst barfota-löpar-boken “Born to run” så är det de här fröna som de äter mellan löprundorna och som hyllas i boken som Tarahumara­folkets superfood.
Sojamjölken kan bytas ut mot mandelmjölk eller annan mjölk.
Tillagningstid: 5 minuter förberedelse och 55 minuters svällande.
Läs hela receptet…

Kikärtsbiffar med medelhavssmak

Kikärtsbiffar med medelhavssmakDe här kikärtsbiffarna är kryddade med soltorkade tomater och basilika för en medelhavsinspirerad smak.

Serveras gärna med Granatäpplesallad med citrusdressing och Ärtpesto – Nordisk pesto med ärtor och västerbottenost.

Läs hela receptet…

Granatäpplesallad med citrusdressing

GranatäpplesalladEn färgglad sallad som är en riktig energikick på vinterhalvåret. Citrusdressingen ger en fräsch smak. Ersätt honungen med agave sirap för att få rätten vegansk.

Läs hela receptet…

Ärtpesto – Nordisk pesto med ärtor och västerbottenost

Ärtpesto eller nordisk pestoPesto behöver inte nödvändigtvis vara gjord på basilika. Den här ärtpeston är ett alternativ med nordiska ingredienser.
Tillagningstid: 10 minuter. 4 portioner eller 3 dl pesto.
Läs hela receptet…